خرید و فروش زمین و ویلا در شمال، پیمانکاری ساخت، اخذ سند مالکیت و پروانه ساخت، تفکیک اراضی، تهاتر ملک با ماشین و تهاتر ماشین با ملک در سراسر کشور

09123682366

برای خرید زمین به چه نکاتی باید توجه کرد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱ ٫ ۱۱ ٫ ۱۵

خرید هدفمند زمین شامل نکاتی می باشد که بسیار مهم است، دانستن این نکات به شما کمک می کند تا یک سرمایه گذاری هدفمند و پرسود را انجام دهید. افراد در خرید زمین دو هدف سرمایه گذاری و ساخت و ساز را دنبال می کنند و برای رسیدن به این اهداف لازم است نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا اینکه در معامله خود ضرر و زیان نبینید.
افراد معمولا به صورت ناشیانه و بدون اطلاعات قبلی و نبود یک متخصص و راهنما پای مذاکره برای عقد قرارداد میروند و دچار اشتباهاتی می شوند که معمولا باعث ضررهای مالی و از دست رفتن سرمایه آن ها می شود.
سرمایه‌گذاری بر روی زمین و ملک یکی از رایج ترین و پر سودترین نوع سرمایه‌گذاری ها در کشور ما می باشد و به همین دلیل است که اکثر اشخاص وقتی سرمایه ای در اختیار آن ها قرار می گیرد اولین موردی که به ذهن آن ها میرسد سرمایه گذاری برای خرید زمین می باشد تا در صورت افزایش قیمت به علت تورم و تحولات اقتصادی و سیاسی سود خوبی از آن ببرند.

خرید زمین همواره سرمایه گذاری پر سودی در بلند مدت بوده است و معمولا سود بالایی را نصیب سرمایه‌گذار آن می نماید. خرید زمین در مقایسه با خرید ملک افت قیمت به دلیل هزینه های تخریب و بازسازی و بالا رفتن عمر ساختمان را ندارد و همواره با رشد بازار افزایش قیمت را تجربه می کند. به همین علت اگر با دید سرمایه‌گذاری قصد ورود به بازار را دارید خرید زمین بهترین انتخاب برای شما می باشد.

مراحل خرید زمین

  • در اولین قدم بایستی که با یک مشاور خوب صحبت کنید.
  • منطقه ای که می خواهید در آن زمین خود را خریداری کنید را انتخاب درباره آن منطقه تحقیق کنید.
  • بودجه مورد نظرتان را برای خرید تعیین کنید.
  • اهداف خودتان را از خرید زمین مشخص کنید.
  • استعلامات لازم را جهت خرید زمین بگیرید.
  • مدارک زمین مورد نظرتان را بررسی کنید.

انتخاب یک مشاور باتجربه و متخصص به منظور خرید زمین

خرید ملک و زمین شامل قوانین و مراحل خاصی است و نیاز به اطلاعات کافی از موقعیت مکانی، نوع کاربری زمین، آینده آن، موانع قانونی، حصول اطمینان از مالک واقعی آن، کسب اطلاع از شورای محل و پرس وجو از معتمدین محلی و …

بع از مراحل فوق نوبت به مذاکره با مالک زمین و گفتگو برای رسیدن به نقطه نظر مشترک و توافق نهایی می رسد. در مرحله بعدی بستن قرارداد قانونی و محکم با تنظیم تمام موارد است.

مورد بسیار مهمی که در خرید زمین و ملک باید در نظر بگیرید انتخاب یک راهنمای خوب جهت سرمایه گذاری مطمئن است تا یک خرید با قیمت مناسب و سهولت در خرید داشته باشید تا در انتها بتوانید سود مناسبی از این سرمایه گذاری داشته باشید.

هنگام خرید زمین باید به این مورد دقت داشته باشید که زمین مورد نظر ممکن است تمام و یا بخشی از آن در طرح‌های عمرانی واقع شده باشد و در زمان اقدام شما برای ساخت‌ و ساز با مشکل مواجه شوید و این مورد در تمامی معاملات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از آنجا که اکثر زمین‌های ارائه‌شده برای خرید و فروش در محدوده اطراف شهر و مناطق در حال ساخت قرار دارند، این موضوع به بررسی نیاز دارد به این منظور توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید بررسی‌های لازم را انجام دهید و تحقیقات کافی را داشته باشید.

مشاوران دهکده البرز با تجربه بالا در زمینه خرید و فروش زمین و املاک این اطمینان را به شما می دهند تا تمام نگرانی های خودتان را از خرید برطرف نمایید و با خاطری آسوده بودجه مورد نظرتان را در این حوزه سرمایه گذاری کنید. همواره مشاوران مطمئن در حوزه املاک و مستقلات این فرصت را برای افراد فراهم می نمایند تا خریدی مطمئن مطابق اهدافشان انجام دهند.

امکانات مورد نیاز برای خرید زمین

جهت خریدی موفق در زمین باید به یکسری امکانات توجه داشته باشید، بدون در نظر گرفتن این موارد و امکانات ممکن است امکان بهره برداری و ساخت از زمین مورد نظر شما وجود نداشته باشد.

از مواردی که باید به آن توجه شود این است که زمین موردنظر بایستی تفکیک شده باشد، بعضی از زمین ها دارای این ویژگی نمی باشند اما وجود این ویژگی کاملا مشخص می کند که این زمین متعلق به شماست و شخص دیگری اجازه تصرف آن را ندارد.

برای آنکه بتوانید در زمینه ساخت و ساز به ایده آل هدف خود دست پیدا کنید بایستی زمینی را برای خرید انتخاب کنید که مساحت زیادی داشته باشد تا بتوانید تمام امکانات مدنظر خودتان را در آن پیاده سازی کنید.

بهتر است مناطقی را جهت خرید زمین انتخاب کنید که تمام امکانات رفاهی را داشته باشد و دسترسی به آن ها به راحتی امکان پذیر باشد و از لحاظ موقعیت مکانی و پیشرفت آن منطقه در جای مناسبی قرار داشته باشد.

اگر هدفتان خرید زمین کشاورزی است می بایستی به امکاناتی از قبیل آب و خاک مناسب آن مناسب کشاورزی باشد و برای بدست آوردن آن ها در آینده دچار هزینه و مشکلات نشوید.

نکات مهم در معاملات ملکی که باید به آن ها توجه کرد

  • توجه به این مورد که زمین موردنظر در رهن، وثیقه و یا توقیف نباشد.
  • آشنایی با قوانین و اصول محکم‌ کاری‌ های یک معامله
  • گواهی انحصار وراثت و احراز هویت‌ها باید مشاهده شود.
  • سمت فروشنده باید احراز شود.
  • از پرداخت کل قیمت معامله خودداری شود.
  • امضای تمامی مالکان باید درج شود.
  • از چک تضمینی در پرداخت‌ها استفاده نمایید.
  • حتماً نسبت به تنظیم سند اقدامات لازم را انجام دهید.

خرید زمین بهتر است یا خانه

یکی از بحث های که همواره مورد چالش است و ذهن خریداران را درگیر می کند این است که کدام گزینه بین خرید ملک و یا زمین برای سرمایه گذاری بهتر است؟

در سالهای اخیر شاهد رشد زمین و خانه باهم بوده ایم ولی رشد قیمت زمین در این سال ها پچمگیر تر از رشد قیمت خانه بوده است که حتی خیلی از کارشناسان گفته‌اند دلیل افزایش قیمت خانه ها همین افزایش قیمت زمین است. بنابراین اگر برای سرمایه‌گذاری قصد خرید دارید قطعا خرید زمین برای آینده ی شما بهتر می باشد.

اگر سرمایه شما به صورتی است که توسط آن میزان سرمایه شما توانایی ساخت و ساز را دارا می باشید و یا ملک دیگری دارید و علاوه بر آن قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید پیشنهاد ما به شما خرید زمین است و لی اگر قصد فروش در کوتاه مدت و رسیدن به سود را دارید خرید ملک پیشنهاد می شود چون خرید زمین در مقایسه با خرید ملک نیاز به زمان بیشتری برای سود دهی است.

مقالات مرتبط

تماس با کارشناسان فروش دهکده البرز
09123682366