خرید و فروش زمین و ویلا در شمال، پیمانکاری ساخت، اخذ سند مالکیت و پروانه ساخت، تفکیک اراضی، تهاتر ملک با ماشین و تهاتر ماشین با ملک در سراسر کشور

09123682366

نکاتی برای نگهداری از خانه ویلایی در شمال

تاریخ انتشار: ۱۴۰۱ ٫ ۱۱ ٫ ۱۵

یکی از هزینه هایی که افرادی صاحب ویلا در شمال با آن درگیر هستند، موضوع نگه داری از بنا و ساختمان است. با توجه به این موضوع که میزان هزینه های نگهداری خانه در شمال در جاهای مختلف تفاوت دارد اما در مواردی اشتراکاتی دارند، از سوی دیگر نیز می توان با انجام راهکارهایی ساده هزینه های نگهداری را تا میزان بسیار زیادی کم کرد و مدیریت نمود.
اگر در آخر هفته نگاهی به شلوغی‌های جاده شمال داشته باشیم، کاملا واضح است که چه میزان اشتیاقی برای سفر به این منطقه وجود دارد و این در حالی است که تا چند سال پیش مسافرت به شمال محدود به عید و تابستان می‌شد، اما این روزها با ویلادار شدن بسیاری از افراد این سبک مسافرت دچار تغییر شده است. در این محتوا تلاش شده است تا با بررسی راهکارهای کم هزینه و ساده کمک شود تا از یک خانه در این منطقه چگونه بهتر نگهداری نمود.

داشتن ویلا در شمال کشور علی رغم تمام مزیت هایی که دارد، مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارد. مراقبت، نگهداری و حراست از یک خانه در این منطقه هزینه های و رسیدگی های منحصر به فرد خود را دارد اما باید توجه داشت که راهکارهایی وجود دارد که این میزان هزینه ها را مدیریت نمود از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری کرد. در ابتدا اگر هر گونه مشکلی برای ملک پیش آمد، به سرعت به آن رسیدگی نمود و اصطلاحا پشت گوش ننداخت. زیرا در صورتی که به مشکلی کوچک رسیدگی نشود، خیلی زود آن مشکل سبب ایجاد مشلات دیگر می شود و هزینه های تعمیرات و نگه داری را چند برابر می نماید.

راهکارهای مراقب از ویلا

۱- کاشتن درخت در ویلا

قطعا نام شکمال با سرسبزی های بسیار زیبا و چشم نواز همراه است. بسیاری از صاحبان خانه در این منطقه علاقه دارند که درحت بکارند اما بعضی از آن ها به دلیل عدم آشنایی با اصوال این کار اقدام به انجام این کار می نمایند و با توجه به شرایط آبو هوایی و خاک حاصل خیز منطقه، این درختان به سرعت ریشه می گیرند و رشد می کنند.

پس از چند سال همین درخت ها موجب آسیب رساندن به بنا شده و مشکلتی را متحمل صاحبان آن می نمایند. اگر دقت کرده باشید همیشه می‌گویند ریشه درخت در هر چیزی نفوذ می‌کند و این عین واقعیت است، حال با توجه به شرایط مناسب خاک و هوا در شمال، این رشد چند برابر می‌شود.

ریشه خیلی زود می‌تواند خودش را به ساختمان برساند، از آن جا که ریشه جاذب آب است و رطوبت را به خود می‌گیرد با انتقال آن به ساختمان می‌تواند فرسودگی خانه را افزایش داده و عمر مفید آن کاهش می دهد. اما این به این منظور نیست که کلا از کاشت درخت جلوگیری شود بلکه با کمک گرفتن از متخصص کشاورزی و یا باغبانان حرفه ای از گیاهانی استفاده شود که کاملا اطلاح شده بوده اند و در قسمت های مشخصی قرار داشته باشند که خسارتی را به همراه نیاورد.

۲- قطع و وصل گاز در هر ورود و خروج

حتما اگر حضورتان به صورت مقطعی در خانه است، تمامی مسایل ایمنی را رعایت نموده و در هر رفت و آمد به خانه حتما تمامی فلکه های آب و گاز و سیستم های مرکزی برق را قطع نمایید. با توجه به تغییرات دمانیو شرایطی که این منطقه دارد، لازم است تا این موارد به شکل خاصی مورد توجه قرار بگیرد.

۳- بکارگیری پنجره دو جداره

وجود رطوبت بسیار زیاد در این منطقه و عدم استفاده از پنجره‌های مناسب راه را برای ورود رطوبت به داخل ساختمان و مشکلات بعدش همچون فرسودگی‌ها و پوسیدگی‌های زود هنگام فراهم می‌سازد، برای همین لازم است به عنوان بهترین راه کار از پنجره‌های دو جداره‌ای استفاده نمایید که نه تنها صوت را منتقل نمی‌کنند بلکه همچون سدی در برابر رطوبت ایفای نقش می‌نمایند و به آن اجازه ورود نمی‌دهند.

وجود طوبت بر محیط داخلی نیز تاثیر منفی می گذارد و سبب از بین رفتن دیوار و محیط داخلی ملک می شود. استفاده از این مدل پنجره های و مشابه آن می تواند از این مشکلات تا حد بسیار زیادی جلوگیری نماید.

۴- آبیاری و نگهداری فضای سبز

مدیریت، هرس کردن، آبایری و حفاظت از قسمت باغ و فضای سبز می تواند تا حج زیادی از هزینه های نگه داری ویلا بکاهد. این قسمت از خانه که از اهمیت بالایی برخوردار است در صورتی که به خوبی نگه داری شود، علاوه بر استفاده از میوه ها و ثمرات آن، می توان از زیبایی محیط نیز بهره مند شد. همچنین باید توجه داشت که داشتن باغ یا فضای سبز زیبا در یک خانه ویلایی می تواند به عنوان یک آپشن و ارزش بالای افزوده برای آن ملک به شمار برود.

مقالات مرتبط

تماس با کارشناسان فروش دهکده البرز
09123682366